DIY: Happypotamus

thumbnail

Een vriendin van mij heeft pas een dochter gekregen en gewoon een cadeautje kopen was natuurlijk niet goed genoeg! Ik heb deze ‘Happypotamus’ voor haar gehaakt. Iets meer werk dan gepland, veel langer over gedaan dan gepland, maar hij is wel heel erg leuk geworden!

P1070685blog

Het patroon dat ik heb gebruikt is van HeidiBears. Het is een heel duidelijk en heel uitgebreid patroon. Zeker een aanrader! Het is niet per se heel moeilijk, er zitten niet zo veel verschillende steken in. Maar ik zou hem voor beginners niet aanraden, met name het in elkaar zetten vereist toch wel wat meer vaardigheid.

P1070687blog

Voor het nijlpaardje heb ik allemaal restjes garen gebruikt (katoen). Ik heb alleen wit en blauw bijgekocht, de rest had ik allemaal liggen. Mooie manier om van je restjes af te komen dus!

P1070690blog

Voor de vulling heb ik ‘Vully-Bully’ gebruikt, synthetische vulling voor knuffels en poppen. De oogjes zijn standaard veiligheidsoogjes.

Leuk geworden he? Zijn nieuwe baasje is er erg blij mee in ieder geval!

~Marieke

Geef een reactie

