DIY: Kattenkastje

thumb

Een tijdje geleden heb ik een dekenkist gekocht op marktplaats, een kastje met een klep aan de voorkant. Ondertussen heb ik deze omgetoverd tot kattenkastje! Mijn kat lijkt er erg blij mee te zijn.

P1070672blog

Dit is hem dan, het kastje zoals ik hem kocht. Niet bepaald goed in de verf en ook een beetje vies!

P1070673blog

Ook de binnenkant zag er niet echt geweldig meer uit.

P1070679blog

Maar een likje verf doet wonderen! In eerste instantie wilde ik hem mintgroen verven net als mijn stoelen, maar daar had ik niet genoeg verf meer voor. Dus toen werd het grijs, want daar had ik nog een kwart blik van staan! Bovenop het kastje staan het eten en drinken van de kat.

P1070676blog

De binnenkant heb ik ook geverfd, ziet er direct een stuk frisser uit! Van een fleece plaid van HEMA heb ik een kussentje of matrasje genaaid. Ik kon geen leuke fleecestof vinden, en de plaid was eigenlijk nog goedkoper dan een meter stof. Goede oplossing dus! Het matras-effect heb ik gemaakt met zwarte knoopjes van HEMA. De ketting waar de deur aan hing heb ik eraf gehaald. Het is de bedoeling om nog iets op de deur te maken waar de kat aan kan krabben, als alternatief voor een krabpaal, maar hoe en wat precies weet ik nog niet!

P1070682blog

Tevreden katje!

~Marieke

Geef een reactie

