Mijn tuin (deel 3)

Thumb

Tijd voor een tuinupdate! Misschien een beetje vroeg omdat de vorige nog maar tweeënhalve week geleden was, maar ik ben enthousiast en er zijn dingen veranderd, dus ik doe het lekker toch!

P1070666blog

Vorige week heb ik rasters voor de bakken en klimrekken voor de planten gemaakt.

P1070667blog

Ik heb hiervoor bamboestokken gebruikt, dunne voor het raster en dikkere voor het rek. Verder heb ik gaas met grote mazen gebruikt en heel veel tie wraps. Ik heb de klimrekken zo’n 50 cm ingegraven, dus hopelijk kan het wel tegen een beetje wind!

P1070670blog

Geen tuin zonder plantjes, dus ik heb paasmaandag een aantal soorten voorgezaaid. Deze plastic kasjes heb ik gekocht bij Lidl. Er zitten vier in een verpakking en ze bestaan uit drie delen: De groene onderbak, de zwarte inzet met 24 vakken en de doorzichtige deksel.

P1070674blog

Ondertussen groeit er al van alles! Ik ben echt zo excited! Gaat sneller dan ik had gedacht, al zijn de plantjes nog niet groot genoeg om naar buiten te verhuizen.

P1070671blog

De bordjes voor buiten zijn al klaar, deze heb ik gekocht bij HEMA, wel leuke kleuren vond ik!

Het is nu een kwestie van wachten tot de plantjes groot genoeg zijn zodat ik ze naar buiten kan doen. Er zijn ook een aantal soorten die ik buiten ga zaaien, zoals de peultjes, bietjes en spinazie, maar daarvoor moet ik eerst even aan de slag met het kippengaas dat ik heb gekocht. Ik wil een soort tunneltje van gaas gaan maken zodat vogels de zaadjes niet zullen stelen én zodat de katten in de buurt (incl. mijn eigen) mijn mooie bakken niet als slaapplek of kattenbak gaan gebruiken.

Work in progress dus!

~Marieke

Geef een reactie

