Mijn tuin (deel 2)

thumb

Een tijdje geleden liet ik jullie mijn gedrocht van een tuin zien. De bedoeling was dat het die week daarna opgeknapt zou worden, maar dat was helaas niet mogelijk. Het grasveld achter mijn huis was één groot moeras. Op een gegeven moment zwommen er serieus eenden en meerkoeten rond omdat er zo veel water op lag. Dat moet eerst opdrogen voordat ze met mijn tuin aan de gang konden, maar nu is het dan eindelijk klaar!

P1070499

Voor…

P1070656blog

En na! Wat een verschil hè! Hoop wel dat het randje gras snel weer aangroeit, maar dat zal wel!

P1070497

Voor…

P1070653blog

En na! De lelijke tegels hebben plaatsgemaakt voor mooie nieuwe tegels en het hek is vervangen door een houten bank. Verder is er een stoepje voor de deur gekomen, zodat je niet meer zo ver omhoog hoeft te stappen het huis in. Daar is vooral de kat blij mee trouwens, het kattenluik is opeens veel makkelijker te gebruiken!

P1070496

Voor…

P1070652blog

En na! Er groeit geen gras meer tussen de tegels! Er zijn twee grote bakken gekomen, het plan is om daar een moestuintje in te beginnen. Ik heb al heel wat zaden gekocht, maar het is buiten nu nog wat te koud. Er liggen nu stukken gaas overheen om te voorkomen dat het grote kattenbakken zullen worden. Ik ben van plan binnenkort binnen alvast voor te zaaien, dus ik zal jullie wel op de hoogte houden!

P1070657blog

Het is allemaal nog wel erg kaal, de enige aankleding op het moment is dit originele vogelhuisje! Maar als het mooie weer terug is zal ik daar wel wat verandering in brengen, even wat potjes met leuk gekleurde planten halen of zo! Maar als de moestuin eenmaal aan het groeien is lijkt het vast al wat meer aangekleed.

Zodra er wat meer groen te zien is zal ik een tuinupdate doen!

~Marieke

Een gedachte over “Mijn tuin (deel 2)

  1. Pingback: Mijn tuin (deel 3) |

Geef een reactie

